DLACZEGO POLACY TAK MA£O WIEDZ¡ O KRESOWYCH ZBRODNIACH 1939-1947?
mkarwan
2008-07-05 09:06:11 UTC
Ciekawy artykuł dr Lucyny Kulińskiej
http://www.polskiejutro.com/art.php?p=13100
Robert Tomasik
2008-07-06 01:15:18 UTC
U?ytkownik "mkarwan" <***@poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci news:g4ndks$ksr$***@atlantis.news.neostrada.pl...

Kłopoty na tych terenach, to nie sprawa lat II WS, ale i wcześniejszych.
Swego czasu miałem w ręku skrypt wydany przez zdaje się WSPol Szczytno
traktujący o powstaniu Policji po odzyskaniu przez Polskie niepodległości w
1918 roku. Na kresach wschodnich dość długo nie było wiadomo, która władza
jest "ważna". Bywało, ze w jednej miejscowości były dwa "konkurencyjne"
komisariaty Policji obydwa podległe Warszawie, które nawet potrafiły się
zwalczać. Nie pamiętam już szczegółowa, bo czytałem to kilkanaście lat
temu.

Poza tym oficjalna dyskusja na ten temat jest nieco niewygodna, bo jakby
nie było, to jednak tereny polskie. Poważniejsze podnoszenie problemu mogło
by zostać odebrane jako próba rewizji granic ustanowionych po II WS. Do
1989 roku teoretycznie na Ukrainie nie było Polaków. No, może jakieś
nieliczne przypadki, to niby kogo mieli mordować? Po 1989 roku Ukraińczycy
się zrobili drażliwi na punkcie niepodległości.